חוק ההסדרים קובר את הבטחת שר האוצר לדמי אבטלה לעצמאים

    בשנת 2015 55.7% מהעצמאים שקלו לסגור את העסקים שלהם בגלל רווחיות נמוכה. שוב חברות הביטוח והתאגידים הגדולים מרוויחים על גבם של העצמאים שבקושי סוגרים את החודש
    דוד קורצוייל 1 Comment on חוק ההסדרים קובר את הבטחת שר האוצר לדמי אבטלה לעצמאים

    על דוכן הכנסת יונח מחר חוק ההסדרים 2017-2018, שבין סעיפיו השונים מסתתרת רפורמה בשם "חסכון וסיוע לעצמאים במצב אבטלה", כאשר בפועל מדובר במצב בו ציבור העצמאים ישלם את דמי האבטלה לעצמו

    שר האוצר, משה כחלון צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    בשנת 2015 55.7% מהעצמאים שקלו לסגור את העסקים שלהם בגלל רווחיות נמוכה. שוב חברות הביטוח והתאגידים הגדולים מרוויחים על גבם של העצמאים שבקושי סוגרים את החודש
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על דוכן הכנסת יונח מחר חוק ההסדרים 2017-2018, שבין סעיפיו השונים מסתתרת רפורמה בשם "חסכון וסיוע לעצמאים במצב אבטלה", כאשר בפועל מדובר במצב בו ציבור העצמאים ישלם את דמי האבטלה לעצמו, ובכך למעשה הממשלה מסירה מעצמה את החובה לתשלום דמי אבטלה לעצמאים.

    בעוד האוצר טוען בתוקף כי הצעת החוק החדשה טומנת בחובה "הטבה" בגובה 400 מיליון ₪ לעצמאים, אשר תשמש לתשלום מעין "דמי אבטלה" לעצמאים, הרי ש"ההטבה" עומדת על עשרות שקלים בודדים בממוצע לכל עצמאי ועצמאית, אשר מנגד ידרשו להפקדת חובה של מאות שקלים מידי חודש לקרנות הפנסיה. במצב של סגירת העסק, ישלמו העצמאים את דמי האבטלה לעצמם מתוך קרן הפנסיה שלהם. שינוי זה, לדברי נציגי מחאת העצמאים, יחריף את המצוקה התזרימית, ממנה סובלים עצמאים רבים מחד, ומאידך לא ייתן מענה ראוי במצבי אבדן כושר השתכרות – אבטלה.

    מאז הוצג החוק הזה, באפריל 2016, הוא זכה להתנגדות מקצה לקצה של רוב ארגוני העצמאים, ביניהם לשכת יועצי המס, עצמאים עושים שינוי, התאגדות העסקים הקטנים וארגונים נוספים. אולם, למרות ההתנגדויות וההבטחה של האוצר כי יערך דיון מסודר עם נציגי העצמאים ויבחנו אפשרויות נוספות לניסוח חוק שיספק רשת בטחון סוציאלית לעצמאים, שמאבדים את מקור פרנסתם, הרי שהכנסתו של חוק "חסכון וסיוע לעצמאים במצב אבטלה" לחוק ההסדרים בעצם "מכשירה את השרץ" ומביאה להעברת חוק שנוי במחלוקת, שרוב ארגוני העצמאים והעצמאים עצמם מתנגדים לו.

    רואה החשבון ולדימיר בליאק ממובילי מחאת העצמאים: "חוק ההסדרים הפך למכבסה של חוקים לכל מה שהממשלה לא רוצה להתמודד איתו. נציגי העצמאים היו בקשר עם האוצר, והביעו בפניהם את החשש כי עצמאים רבים לא יוכלו לשאת בעלויות החוק, וכי החוק בנוסח המוצע מפספס לחלוטין את פתרון סוגיית הביטחון הסוציאלי לעצמאים, בדמות פנסיה ודמי אבטלה – עליהם התחייב שר האוצר. מפתיע כי האוצר בחר להכניס את החוק לחוק ההסדרים, וזה במקום לקיים דיון רציני בוועדת הכלכלה ולמצוא פתרון שייטיב באמת עם ציבור העצמאים ולא רק עם קרנות הפנסיה".

    ענבר בזק, ממובילות מחאת העצמאים: בשנת 2015 55.7% מהעצמאים שקלו לסגור את העסקים שלהם בגלל רווחיות נמוכה. שוב חברות הביטוח והתאגידים הגדולים מרוויחים על גבם של העצמאים שבקושי סוגרים את החודש. במקום לעודד יזמויות ועצמאים המדינה מפקירה אותם וגוזלת מהם את הפרוטות האחרונות שעוד נותרו להם. החוק הזה אם יעבור במתכונתו הנוכחית יהווה מכת מוות לבעלי עסקים רבים שכבר כיום מתקשים לשרוד".

    ירון גינדי נשיא לשכת יועצי המס: "ההבנות שהיו עם האוצר היו קרן אור קטנה למגזר העצמאים שנראה כי שוב מכבים לנו אותה. החוק הזה במתכונתו הנוכחית מנציח את הקיפוח נגד העצמאים ואינו משקף את ההסכמות עליהן הגענו עם מנכ"ל משרד האוצר שי באבד. אני קורא לאוצר לשבת עם הגורמים המקצועיים ולהכניס את התיקונים הנדרשים לחוק".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שר האוצר הוא דמגוג גדול שפועל במוסר כפול, הוא מטיל על העצמאים את מלא האחריות עם אכיפת חוק הגברת אכיפה
      ומעמיס על כתפיהם השחוחות מעל יכולתם ומנגד הוא "שוכח" שלמעסיקים ככלל ולעצמאים בפרט צריך גם קצת לדאוג לזכויותיהם
      אבל את מי שמחפש פופוליזם ולא טובת האזרח זה כנראה לא בדיוק מעניין